Administratie
Een goede administratie ofwel boekhouding is de basis van jouw bedrijf. Als deze correct en actueel is, kun je als ondernemer altijd en overal zien hoe je ervoor staat. Hoeveel omzet heb je dit jaar al gedraaid? En wat zijn je kosten? Hoe verhoudt zich dat tot vorig jaar, vorig kwartaal of vorige maand?
Naast dit inzicht, kan ik je ook uitleggen waarom je bankrekening niet altijd leidend is op de vraag of het goed gaat met je bedrijf. En wat het verschil is tussen inkomsten en uitgaven ten opzichte van opbrengsten en kosten.
Bij NOVI is het belangrijk dat je zelf begrijpt hoe de financiën van jouw bedrijf in elkaar zitten. Ik help je uiteraard met de juiste verwerking van alle facturen en banktransacties. Een echte ondernemer dient ook zelf zijn of haar financiële positie te snappen en ernaar te handelen. Daarbij helpt NOVI je graag.
Voor iedereen een passend boekhoudpakket
Het juiste boekhoudpakket is voor elke ondernemer anders. Bij NOVI kiezen we dit samen. Software waar het meest mee gewerkt wordt is: Yuki, Snelstart, Jortt en bij zeer eenvoudige boekhoudingen Excel.
En voor een iedereen een passend maandabonnement
Voor de verwerking en controle van jouw administratie wordt een maandabonnement berekend. Dit is afhankelijk van het gekozen boekhoudpakket, de werkzaamheden die je uitbesteed en de overige diensten die je afneemt.
Aan administratie verwante diensten zijn: het maken van een begroting of prognose, het analyseren van je kostprijs en bepalen van de juiste verkoopprijs en het nagaan op welke kosten je kunt besparen.