Speciaal voor de zzp’er en het klein-MKB gebruikt NOVI het online boekhoudpakket Snelstart. In dit artikel lees je meer over de achtergrond van Snelstart, welke versies ervan zijn, wat het kost, welke service je krijgt, enz.
Over Snelstart
Snelstart, een familiebedrijf, bestaat al 40 jaar en is (en wordt) ontwikkeld vanuit de ondernemersgedachte. En dus niet vanuit de boekhoudersgedachte. Dat betekent dat het steeds aan drie voorwaarden moet voldoen:
- Snelstart moet makkelijk zijn;
- Snelstart moet voor elke ondernemer betaalbaar zijn;
- Snelstart moet online zijn.
Inmiddels maken er ca. 90.000 ondernemers gebruik van Snelstart. NOVI werkt weliswaar veel met Snelstart, maar we bekijken samen met iedere klant welk boekhoudpakket het beste bij hem of haar past. Andere programma’s waar ook veel mee gewerkt wordt zijn Yuki , Jortt en voor heel eenvoudige boekhoudingen Excel.
Voor elke ondernemer een passende versie
Om het voor elke ondernemer betaalbaar te houden, zijn er vijf verschillende versies van Snelstart gemaakt. Elke volgende versie is weer net wat uitgebreider en duurder. Voor elk wat wils dus. Alle versies zijn online én kennen een overzichtelijk dashboard: een handig overzicht hoe de zaken ervoor staan. Je hebt ook altijd de beschikking over een app om facturen en bonnen te uploaden en om offertes en facturen naar je klanten te versturen.
NOVI bekijkt samen met elke klant welk boekhoudpakket en welke versie het meest passend is. Zo kun je er altijd mee uit de voeten, krijg je precies wat je nodig hebt én … betaal je nooit te veel.
Vijf Snelstartversies
Kort samengevat kun je kiezen uit de volgende vijf versies:
- InStap: de instapversie van Snelstart. Hiermee kun je verkoopfacturen maken en bonnen uploaden; de rest laat je aan NOVI over.
- InKaart: dit is een uitgebreidere versie waarin je ook zelf de inkoopboekingen kunt verwerken en je btw-aangifte kunt maken en versturen. Ook voor de bankkoppeling met ABN AMRO en KNAB heb je deze versie nodig.
- InBalans: deze uitgebreide versie is met name voor het werken met periodiek terugkerende facturen en marge-artikelen.
- InZicht: hiermee wordt een compleet orderbeheer mogelijk.
- InControle: als voorraadbeheer ook belangrijk voor jou en je onderneming is.
De instapversie van Snelstart kost € 10 per maand (2021) en het tarief loopt op tot € 50 per maand voor de meest uitgebreide versie. Onderstaand zie je wat de mogelijkheden zijn.
Service en support
Uiteraard kun je voor hulp bij NOVI terecht. Maar de meest gestelde vragen van ondernemers worden al op een duidelijke manier beantwoord met kort YouTube filmpjes. De belangrijkste zijn:
Ook op de website van Snelstart staan handige gebruikerstips.
Automatisering betekent minder werk en minder fouten
Hoe meer van de boekhouding geautomatiseerd kan worden, hoe minder tijd je eraan hoeft te besteden en hoe minder fouten er worden gemaakt. Daarom zijn er ook met Snelstart koppelingen mogelijk met andere programma’s.
Bankkoppeling Je kunt banken koppelen en Paypal en creditcards inlezen. Zo koppel je dus betalingsinformatie met verkoop- en/of inkoopfacturen. Ook is het mogelijk om een zogenaamd MT940 bestand te uploaden naar Snelstart. Als je betalingsinformatie van je bank downloadt (exporteert), krijg je dat als zo’n MT940 bestand. En dat kun je uploaden (importeren) naar Snelstart. Vanaf de InKaart-versie kun je ook incasso- en betaalbestanden aanmaken in Snelstart. Hiermee kun je automatisch incasseren en facturen tegelijk betalen. Dat kan veel tijd schelen.
Andere koppelingen Ook salarisverwerkers als NMBRS, kassasystemen als iZettle en webwinkels, voorraadbeheer als Autoflex, en webshops als Woocommerce, Magento en Webwinkelfacturen.nl zijn te koppelen. Met de meeste softwarepartners zijn er koppelingen mogelijk.
NOVI tip
Snelstart is uitermate goed geschikt voor zzp’ers en het klein-mkb. Voor elke onderneming bestaat er wel een passende versie. Dat maakt het overzichtelijk en betaalbaar. NOVI werkt desgewenst ook met andere pakketten en helpt met het maken van
Afbeelding van Mariann Szőke via Pixabay